.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
طاهايي؛ سايه روشني از استانداران سابق مازندران
عاطفه خيرخواه
طاهايي؛ سايه روشني از استانداران سابق مازندران

استاندار مازندران در نشست كارگروه توليدي و اقتصادي استان كه در اتاق بازرگاني و صنايع و معادن مازندران برگزار شد،گفت:«به تجربه مديريتي خود نمره خوبي نمي دهم به دليل اينكه بسياري از كارها در اين استان انجام نشده است و تا رسيدن به نقطه مطلوب به زمان زيادي نياز داريم كه بايد با همكاري هم و همدلي مضاعف در زمان كوتاهتري به اين هدف برسيم.»
خواندن اين جملات كه به روايت يكي از خبرگزاري ها در روزنامه اي استاني به چاپ رسيد برايم جاي تعجب نداشت، چون مازندران و مازندراني ها به شنيدن حرف هاي تكراري از سوي مسوولان به ويژه مسوولان ارشد استاني عادت كرده اند و صحبت هاي استاندار، حرف جديدي نبود؛ جالب اينجاست همه استانداران، از استانداران بومي گرفته تا استانداران غيربومي كه جملگي دلسوز مازندران بوده اند ودغدغه توسعه و جبران عقب ماندگي هايش را داشتند گويا درس واحدي را از بر كرده اند و حرف هايشان مانند داستاني كه سينه به سينه از نسلي به نسل ديگر انتقال مي يابد از استانداري به استانداري ديگر منتقل مي شود.
اينكه سيد علي اكبر طاهاي شكسته نفسي كرده و به تجربه مديريتي خود نمره خوبي نمي دهد و دليل آن را نيز انجام نشدن بسياري از كارها در استان مي داند، نمي دانم به چه علت است؟
مگر ايشان زماني استاندار اين خطه نبودند؟ آن زمان كه در اوج جواني سكان اداره استان در دستانشان بود، چرا براي اين منطقه گامي بر نداشتند كه امروز به تجربه مديريتي خود نمره خوبي نمي دهند؟
واقعا 30 سال زمان كمي براي ساخت و ساز، عمران و آباداني است كه طاهايي گفته است:«تارسيدن به نقطه مطلوب زمان زيادي نياز داريم.»
چرا استانداران مازندران عادت كرده اند زمان را عقب ببرند، چرا نياموخته اند توسعه را شتابان جلو بياندازند؟
سيدعلي اكبر طاهايي وقتي به استان آمد و بار ديگر به عنوان استاندار مازندران معرفي شد بارقه اميد در چشمان مردم استان درخشيد و حرفهاي شيرين ايشان در روز معارفه و پس از آن در ساير جلسات، اين بارقه را درخششي دوچندان بخشيد، اما ظاهرا طاهايي آمد تا ديدارها را تازه كند و خاطرات گذشته را مرور نمايد و به مديران توصيه كند تا مركز استان را كه زماني شهر سقف هاي سفالي بود به آن روزها بازگردانند و در هر محفلي اعلام نمايد:«وقتي به مازندران مي آمدم به من گفتند اول مشكل زباله اين استان را حل كن» و يا اينكه مي گويد:«مازندران به جاي گلزار به زباله زار تبديل شده و موجودي هاي توسعه مازندران در شأن استان نيست.»
آخر استاندار عزيز!
چه كسي بايد موجودي هاي توسعه استان را افزايش داده و درخور شأن آن ارتقاء ببخشد؟
من و هم استاني هايم يا شما و مديرانتان كه جايگاه و سازوكار مديريتي در يد اختيارتان است؟
اين حرف ها را اگر براي مردم مي گوييد آنها پيش از اين از گرانمايه، كشاورزيان، رحمانزاده، صالحي، انصاري، پنجه فولادگران، شفقت و كريمي و شايد استانداران قبل از آنها، بارها و بارها شنيده اند.
گرچه نمي توان روحيه خوب و اخلاق پسنديده سيدعلي اكبر طاهايي را ناديده گرفت ليكن مردم مازندران از هم استاني خود انتظار عمل دارند نه حرف هاي تكراري.
اينكه استاندار مازندران از اين پس در مراسم افتتاح ساختمان هاي دولتي بدون سقف سفالي شركت نخواهد كرد مدنظر مردم نيست، مردم مي خواهند طاهايي انقلابي در توسعه مازندران ايجاد كند نه آنكه سايه روشني از استانداران قبلي باشد...

عاطفه خيرخواه


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

مهاجر 4 اسفند 1388
گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله ماست آنچه البته به جايي نرسد فرياد است
سایه 5 اسفند 1388
باسلام.آقای استاندار!چندماهی از استاندارشدنت میگذرد.ولی هنوز حرفهای تکراری میزنی.چرا؟آقای استاندار این مردم شریف و بزرگ و زجر کشیده را باورکن و با کارکردنت به عقاید و شخصیت آنها احترام بگذار.مدیران نالایق وبدسابقه و بی تجربه را که با بی رحمی دارند تیشه به ریشه این استان میزنند را برکنار کنید.مثل بعضی روسای سازمانها که با رابطه آمدند.امروزهمه ی مسیولین برروی خون شهدا نشسته اندولی به آنهاخیانت میکنند.این همه بی توجه ای تا کی.
سایه 5 اسفند 1388
سلام.آقای استانداربجای حرف و شعار کار کنید وبه داد استان و مردم شریف و زحمت کش این استان برسید.شما که بهتر از هرکسی میدانستید ضعف مدیریتی دارید ایکاش مسئولیت به این بزرکی راقبول نمیکردید.مردم یه مسئول دلسوز و کارکشته میخوان نه یه مسئولی که بعد از چندماه هنوز مدیران خوب و بد را تشخیص نداده و مدیران نا لایقی همچون تورنگ که کشاورزی استان را به انحطاط کشانده را بخاطر روابط نگه داشته و ....
خبرنگاری که به خاطر کسب روزی حلال مجبور است سخنان تکراری مسئولان را بشنود و بنویسد 8 اسفند 1388
جناب استاندار جز حرف های تکراری یک شعر تکراری هم دارند همان از خواب گران خواب گران خواب گران خیز . به روابط عمومی استانداری پیشنهاد می شود با توجه به اینکه ایشان شاعر قابلی (!) هستند ، چند خط شعر جدید به استاندار بیاموزند تا خبرنگاران نیز به برکت شعرخوانی استاندار شعرهای جدید بیاموزند.
عندا... من التوفیق
نا شناس 16 اسفند 1388
نا خود آگاه بياد اون مثال 3 تا پاكت نامه مي افتم كي بشه آقاي استاندار مجبور بشه پاكت سوم رو وا كنه و جاشو به ديگري بده.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.264 seconds.